side-area-logo

Scholing Communicatie en Hospitality VVT

Opleiding

Praktijk

Projecten

Algemeen:
Binnen de verzorging en verpleegtehuizen is een diversiteit aan personeel, U communiceert gedurende de gehele dag. Soms verloopt dit helemaal naar wens, maar er zijn ook gesprekken en momenten die moeizamer verlopen. Tijdens deze waardevolle training krijgt u meer inzicht in uw eigen communicatiestijl en in die van anderen. Onder leiding van een professionele trainer leert u zo communiceren dat u uw doelen op een prettige en effectieve manier behaalt. Met deze training vergroot u uw invloed en bereikt u meer resultaat. U brengt uw communicatiekwaliteiten naar een hoger niveau. Je wilt je communicatievaardigheden verbeteren. Zodat je meteen de volgende dag naar je werk kan met praktische handvatten om soepeler gesprekken te voeren en miscommunicatie te voorkomen.

Bestemd voor:
Helpende, Verzorgende I.G., Teamleiders

Inhoud scholing:

  • Communicatieve vaardigheden
  • Praktisch communiceren op de werkvloer
  • Het geven en ontvangen van feedback
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Omgaan met JA MAAR cultuur
  • Herkennen van emoties en hoe ga ik daar mee om
  • LSD (luisteren, samenvatten, doorvragen)
  • Gesprekstechnieken, gespreksstijlen en gespreksvaardigheden
  • Toepassen communicatieve vaardigheden aan de hand van casuïstiek training

Aantal deelnemers:
Minimaal 8, Maximaal 12

Tijdsduur:
2 dagdelen van 09:00 uur tot 13:00 uur

Locatie:
Nader te bepalen

Accreditatie:
Geaccrediteerd bij V&VN

Aanmelden kan via:
service@oppstap.nl